Federația YMCA România și Asociația Young Initiative anunță lansarea primului curs în format MOOC dedicat incluziunii și siguranței digitale a tinerilor, precum și a unui pachet de 5 instrumente pe bază de gamification destinate lucrătorilor de tineret și profesorilor din România și Europa.

Instrumentele au fost realizate prin intermediul proiectului #AlwaysON For Youth, parteneriat strategic finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene și implementat de YMCA România, Asociația Young Initiative, YMCA Europe, Nadejda CRD (Bulgaria), CCIVS (Franța).

Atât cursul MOOC, cât și pachetul de instrumente de gamification au fost create pe baza unei cercetări europene realizate în cadrul proiectului, unde au fost derulate 121 de interviuri individuale și au fost colectate 326 de răspunsuri în cadrul unui chestionar de la tineri și lucrători de tineret din Europa. Raportul cercetării „Shaping Digital Inclusion, Safety and Wellbeing in a Post-Pandemic Context” poate fi accesat pe website-ul proiectului la www.youthwork.digital .

Cursul în format Massive Open Online Course (MOOC) își propune să familiarizeze lucrătorii de tineret și profesorii cu oportunitățile și provocările aduse de schimbările recente din mediul online în ceea ce privește lucrul digital cu tinerii („digital youth work”), fiind de asemenea adaptat contextului post-pandemic. Cursul este structurat pe 5 module, după cum urmează:

  1. Introducere în incluziunea digitală și lucrul digital cu tinerii în context post-pandemic;
  2. Standarde de calitate și siguranță pentru incluziunea digitală și lucrul digital cu tinerii;
  3. Outreach digital pentru tinerii aflați în situații de vulnerabilitate;
  4. Abordări și metode practice în lucrul digital cu tinerii;
  5. Siguranță digitală, wellbeing și tehnologii umane;

Cursanții vor descoperi un pachet de peste 33 de lecții, 15 interviuri cu experți din Europa, precum și resurse și exerciții practice ce pot fi utilizate cu ușurință. Parcurgând cursul, beneficiarii vor putea să:

  • Înțeleagă mai bine schimbările și trendurile aduse de perioada post-pandemica;
  • Obțină o înțelegere holistică asupra incluziunii digitale, siguranței digitale, wellbeing-ului digital și lucrului digital cu tinerii;
  • Învețe mai mult despre cum să implice tinerii în proiecte educaționale în mediul online, într-un mod incluziv;

Cursul este disponibil gratuit la adresa www.digitalyouthwork.teachable.com și poate fi accesat din orice locație și orice dispozitiv conectat la Internet.

De asemenea, prin intermediul proiectului a fost pregătit și un pachet de 5 instrumente digitale pe bază de gamification care să vină în sprijinul ONG-urilor de tineret, școlilor, profesorilor și lucrătorilor de tineret, după cum urmează:

  1. #KindOnline – un instrument de sprijin în lupta cu cyberbullying-ul (bullying online);
  2. Mindful Bites – un joc bazat pe cărți prin care se facilitează dialogul asupra wellbeing-ului digital;
  3. Digital Shield – un joc ce își propune să dezvolte competențe în zona dezinformării și algoritmilor „inumani”;
  4. Avatar – un joc ce își propune să promoveze incluziunea digitală în rândul tinerilor și activităților de lucru cu tinerii;
  5. Re-Strategize – un joc de simulare organizațională prin care se urmărește creșterea capacității de a răspunde la evenimente majore neprevăzute (cum ar fi pandemia);

Instrumentele sunt gratuite și pot fi accesate pe website-ul proiectului la www.youthwork.digital .